Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2011

Έκλειψη ηλίου.



Με αφορμή το μάθημα στο Ανθολόγιο " Ο μαύρος ήλιος του
Τζιάνι Ροντάρι"  μιλήσαμε για την έκλειψη του ήλιου.

Η κόρη µου ζωγράφισε
ολόµαυρο έναν ήλιο.
Είχε βάλει γύρω γύρω
πού και πού καµιά
ακτίνα µε µπογιά πορτοκαλί.

Έκοψα λοιπόν το φύλλο
το ’δειξα σ’ ένα γιατρό
που αµέσως πήρε ύφος
λυπηµένο σοβαρό
και µου είπε ορθά κοφτά
«θα ’χει ψυχολογικά».

«Μέσα στο µυαλό της κρύβει κάτι
κι είναι λυπηµένη
και τα βλέπει όλα µαύρα η καηµένη,
µα αν το πρόβληµά της είναι
οφθαλµολογικό,
πήγαινε στον ειδικό
να της βάλει γιατρικό».

Ακούγοντας αυτά για το παιδί µου
από το φόβο παρά λίγο να κοπεί η αναπνοή µου.
Μα κοιτώντας πάλι, βρήκα σε µια γωνιά του φύλλου
µια φρασούλα που έλεγε: «είναι η έκλειψη του ήλιου».



Έκλειψη ηλίου ονομάζεται το φαινόμενο κατά το οποίο η Σελήνη παρεμβάλλεται ανάμεσα στον Ήλιο και τη Γη, με αποτέλεσμα ορισμένες περιοχές της Γης να δέχονται λιγότερο φως από ό,τι συνήθως. Μπορεί να είναι μερική ή ολική.
Κάθε έτος πραγματοποιούνται τουλάχιστον δύο εκλείψεις Ηλίου, ενώ ο μέγιστος αριθμός εκλείψεων Ηλίου που μπορεί να πραγματοποιηθεί σε ένα έτος είναι 5.



5 σχόλια:

  1. Τέλειο το ποίημα, δεν το είχα ξαναδιαβάσει! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σήμερα είχαμε αυτήν την άσκηση και βρήκαμε πληροφορίες για την έκλειψη ηλίου!!!Μακάρι να είχα τρόπο να δείξουμε αυτό το video στα παιδιά της τάξης!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βανέσσα μου,
    Καλή σχολική χρονιά!!!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. υπομονη στους γονεις με τα βιβλια και τα βοηθηματα και ωραιο ποιημα μπραβο σ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλώς τες τις αγαπητές μου !!! Να στε καλά !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή





Γράψε το Email σου για να ενημερώνεσαι για ό, τι καινούριο συμβαίνει στο Blog μας!

back to top